27520 - 96064 Λεωφόρος Ασκληπιού – Άρια, Ναύπλιο, Αργολίδας, 21100

Εργοθεραπεία

Υπηρεσίες του Κέντρου logoskaiergo.gr

Οι τομείς που παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής ειναι:

  • Αδρή κινητικότητα (ισορροπία, τρέξιμο, συντονισμός άκρων)
  •  Λεπτή κινητικότητα (σύλληψη μολυβιού, χειρισμός μικρών αντικειμένων)
  •  Γνωστικός τομέας (συγκέντρωση, μνήμη, προσοχή, οργάνωση)
  •  Αισθητηριακός τομέας (αιθουσαίο, ιδιοδεκτικό, απτικό, οπτικό, ακουστικό σύστημα)
  •  Κοινωνικές δεξιότητες (βλεμματική επαφή, ακολουθία κανόνων)
  •  Δραστηριότητες καθημερινής ζωής (ένδυση, απόδυση, προσωπική υγιεινή)

Ο/η Εργοθεραπευτής, αφού ολοκληρώσει την διαδικασία αξιολόγησης του ατόμου, με εξειδικευμένα αξιολογητικά εργαλεία, διαμορφώνει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, συνδυάζοντας συχνά την κλασσική εργοθεραπεία με την αισθητηριακή ολοκλήρωση (διαδικασία κατά την οποία ο εγκέφαλος οργανώνει και επεξεργάζεται τα εξωτερικά ερεθίσματα που δέχεται το άτομο από το περιβάλλον) ανάλογα πάντα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού.

Η παρέμβαση βασίζεται σε δραστηριότητες (έργα) και παιχνίδια, κατάλληλα με την ηλικία και τις εκπαιδευτικές ανάγκες του ατόμου.

Πώς καταλαβαίνουμε πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία?

Με βάση τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπείας, εάν το παιδί σας παρουσιάζει συστηματικά 3 ή περισσότερες δυσκολίες, σε σχέση με τα αναμενόμενα για την ηλικία του μέτρα, τότε θα πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση:

  • Έχει δυσκολία να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού
  • Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης (σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά)
  • Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο, μοιάζει να είναι αδύναμο, έχει μικρή αντοχή
  • Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά
  • Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα)
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
  • Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια ούτε ο εξοπλισμός παιδικής χαράς,
  • Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα
  • Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στον λόγο και στην ομιλία, δεν αρθρώνει σωστά
  • Δυσκολεύεται να ντυθεί, να φάει μόνο του, να δέσει τα κορδόνια του
  • Είναι υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει
  • Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο
  • Δεν εξερευνά το περιβάλλον
  • Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης , όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά
  • Δείχνει υπερευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, άγγιγμα
  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο
  • Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές/ υφές
  • Διασπάται εύκολα η προσοχή του, ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
  • Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι
  • Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά, ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων, δυσκολεύεται να διακρίνει και αναπαράγει γράμματα
  • Κουράζεται εύκολα
  • Δεν ακολουθεί προφορικές οδηγίες
  • Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση
  • Δεν μιμείται
  • Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η  ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΑΣ